Google Ads i remarketing – Sprawdź czym jest oraz jak emitować reklamę w Google klientom którzy byli już na Twojej stronie internetowej!
10 lutego, 2023

Możliwość łatwego dotarcia jednym kliknięciem do wszystkich naszych odbiorców to niezwykle zachęcająca wizja. Możemy wdrożyć ją przy pomocy remarketingu, czyli marketingu wtórnego, który nie jest jednak wykorzystywany na szeroką skalę, a u wielu osób powoduje liczne obawy. Jest to jednak bardzo ciekawe rozwiązanie, które prezentujemy poniżej.

Spis treści:

Czym jest remarketing Google Ads?

Remarketing Google Ads to jedna z opcji tego systemu reklamowego. Jest on nazywany inaczej reklamą wtórną lub reklamą dynamiczną. Remarketing polega na wyemitowaniu reklamy poprzez system Google Ads  tylko tym osobom, które były już na naszej stronie internetowej i znają naszą markę. Jest to coraz popularniejsza koncepcja reklamy która ma wiele zalet i która stosowana jest przez największe globalne marki. Ogólnie rzecz ujmując, remarketing jest zatem docieraniem poprzez system reklamowy tylko do naszych klientów i osób, które były na naszej stronie internetowej. W tej opcji reklamy nie wybieramy standardowo odbiorców, do których ma trafić promocja na podstawie cech, a wybieramy piksel śledzący, który monitoruje wszystkie osoby wchodzące na naszą witrynę.

Docieranie do osób, które znają już naszą markę i stronę internetową, jest bardzo ciekawą opcją marketingu internetowego. Sprawdza się w wielu strategiach i typach digital marketingu, a także może być pomocny przy prowadzeniu marki, gdy chcemy poinformować tylko naszych odbiorców o pewnych zmianach, ofertach czy promocjach. Aby skorzystać z remarketingu, musimy stworzyć standardową kampanię w Google Ads, a zamiast ogólnego źródła ruchu wybrać piksel.

Zobacz również: Remarketing na Facebooku? Tak to możliwe! Dotrzyj do swoich użytkowników na FB!

Jakie korzyści daje?

Remarketing to wiele korzyści. Przede wszystkim to docieranie do osób, które były już na naszej stronie internetowej. Pozwala to lepiej profilować reklamy, które emitujemy. Jeśli wiemy, że będziemy kierowali je tylko do osób, które znają już naszą markę i były na naszej stronie internetowej, możemy używać odpowiednich argumentów czy zachęcać internautów do powrotu na witrynę. Jest to bardzo efektywne i skuteczne działanie, które pomaga zwiększać konwersję.

Drugim ważnym plusem, remarketingu jest możliwość skierowania reklamy do osób, które były na naszej stronie internetowej, ale nic nie kupiły. Dzięki temu wiemy o istnieniu grupy osób zainteresowanych taką kategorią tematyczną wśród której możemy wyemitować reklamę. Wpłynie to na skuteczność reklamy która będzie dużo wyższa, a jeżeli w przypadku ogólnej targetowanej grupy osób, które nigdy nie były na naszej stronie internetowej. Remarketing pomaga zatem zwiększyć ogólny współczynnik konwersji. Często osoby będące już na naszej stronie internetowej i znające naszą markę łatwiej jest przekonać do zakupu niż osoby nowe w internecie, które nigdy nie miały styczności z naszym sklepem internetowym lub firmą.

Ogólnie remarketing jest również darmową formą reklamy, gdzie nie musimy ponosić dodatkowych kosztów czy wykonywać skomplikowanych czynności. Znacząco ułatwia to korzystanie z wymienionych plusów, a więc de facto możemy wykorzystać remarketing bez dodatkowych opłat.

Kiedy warto stosować?

Remarketing możemy wdrażać w wielu sytuacjach i nie istnieje lista tych w których jest to obowiązkowe oraz tych w których nie można go wykorzystywać. Przede wszystkim, warto zainstalować pixel Google Ads już na początku działalności strony internetowej, gdy rozpoczynamy prowadzenie danego projektu. W takiej sytuacji, nawet jeśli w najbliższej przyszłości nie planujemy działań reklamowych w Google, w przyszłości z pewnością obszerna lista remarketingowa będzie dużą zaletą.

Marketing dynamiczny możemy wdrażać również, jeśli posiadamy niską konwersję – niższą niż średnia lub typowa w danej branży. W takiej sytuacji możemy powrócić do osób, które były na naszej stronie internetowej i nie dokonały zakupu. Jest to również sygnał, że z naszą witryną może dziać się coś niepokojącego i może np. nie być dostosowana pod kątem user experience czy nie budzić zaufania.

Marketing to również bardzo dobre rozwiązanie na “recykling klientów”. Jest on zwłaszcza warty uwagi w branżach, gdzie trudno pozyskiwać odbiorców. Mogą być to branże w których sprzedaje się luksusowe i drogie produkty, a każda osoba pozyskana na naszą stronę internetową jest na wagę złota. W takiej sytuacji możemy wrócić do dużej grupy odbiorców i jeszcze raz wyemitować wśród niej reklamę. Z pewnością pomoże to wygenerować nowe sprzedaże i zarobić pieniądze.

Remarketing będzie również doskonałą opcją, jeśli chcemy reklamować się w dobrze z targetowanej grupie odbiorców. Przy pomocy remarketingu możemy trafiać do grupy która praktycznie w 100% jest rzeczywiście zainteresowana naszą branżą i tematyką. W takiej sytuacji nie zachodzi ryzyko wydawania budżetu na reklamę wśród osób, które nie są zainteresowane naszą branżą. Może mieć to miejsce nawet przy standardowej kampanii w Google Ads, gdyż standardowe targetowanie nie jest idealne i czasami może wyświetlać nasze reklamy osobom, które tak naprawdę nie interesują się naszą kategorią. Osoby, które weszły na stronę internetową, z pewnością muszą być zainteresowane tą branżą.

Jak wdrożyć remarketing?

Gdy chcemy skorzystać z remarketingu w Google Ads, możemy skonfigurować go nawet samodzielnie, gdyż jest to prosty intuicyjny proces. W ustawieniach Google Ads musimy pobrać krótki kod HTML tzw. pixel Google Ads i zainstalować go w kodzie naszej strony internetowej. Możemy zrobić to samodzielnie lub pobrać kod i przekazać go osobie zarządzającej naszą witryną. Od tego momentu pixel rozpoczyna zbieranie danych o osobach, które weszły na naszą stronę internetową oraz o tym, jak się zachowują i w jaki sposób ją przeglądają. Po zainstalowaniu piksela nie musimy wykonywać już żadnych czynności ani zwracać uwagi na ten element.

Zobacz również: Jak przeprowadzić skuteczny audyt Google Ads: Kluczowe obszary do analizy

Gdy będziemy chcieli wyemitować reklamę, należy stworzyć standardową kampanię Google Ads. Jedyną różnicą będzie wybranie źródła ruchu. W naszym przypadku będzie to piksel zainstalowany na stronie internetowej, a nie tradycyjne targetowanie, czyli wybieranie użytkowników Google po konkretnych cechach. Po wybraniu źródła ruchu możemy również dodatkowo targetować naszych odwiedzających po wielu cechach lub wykluczać ich, a także wybierać tylko te osoby, które zachowywały się na naszej stronie internetowej w określony sposób lub oglądały konkretne miejsca witryny. Po rozpoczęciu kampanii reklamowej będzie ona toczyła się w standardowy sposób, a my będziemy mieli dostęp do ustawień i statystyk kampanii.

Redakcja

Zobacz podobne artykuły

30 kwietnia, 2024

Trailer naszego nowego filmu Kill Time

Robert Łoziński
28 lutego, 2024

Nowe zasady uzyskiwania zgody Google od 1 Marca 2024

Robert Łoziński
03 stycznia, 2024

Pięć aplikacji do tworzenia wideo na telefonie

Edyta Karolkiewicz