Remarketing na Facebooku? Tak to możliwe! Dotrzyj do swoich użytkowników na FB!

Remarketing na Facebooku to nieco rzadsza opcja niż remarketing w Google Ads. Jednak jeśli korzystamy lub chcemy korzystać z systemu reklamowego Facebooka, również możemy wyświetlać reklamę tym osobom, które odwiedziły nas na naszej stronie internetowej. Może być to doskonałe rozszerzenie reklamy lub maksymalizacja konwersji.

Spis treści:

Czym jest remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku to jedna z mniej popularnych i wykorzystywanych opcji reklamy w systemie Facebook Ads. Jest to jednak jedna z najciekawszych i dająca wiele możliwości opcja promocji w tym systemie reklamowym. Polega ona na wyemitowaniu przekazu reklamowego na Facebooku tym osobom, które były już na naszej stronie internetowej. Dzięki remarketingowi na Facebooku możemy zatem dotrzeć do osób – naszych odbiorców którzy korzystają z naszej witryny i wyemitować im przekaz reklamowy na tym największym portalu społecznościowym.

Remarketing na FB jest podobny do tego znanego z systemu Google Ads. Polega on na zainstalowaniu piksela śledzącego na naszej witrynie, a następnie zbieraniu informacji. Kiedy będziemy chcieli skorzystać z takiej opcji, musimy jedynie wybrać źródło ruchu piksela. W tym momencie nasza reklama trafi tylko do osób, które odwiedziły naszą witrynę, a nie będzie kierowana do wszystkich użytkowników Facebooka.

Jest to jeden z bardziej zaawansowanych sposobów reklamy, który wymaga pewnych rozwiązań technicznych, jak i strategii reklamowej. Jest jednak możliwy do wykorzystania przez każdą osobę która będzie chciała skorzystać z remarketingu i nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych konkretnych wymagań z tym związanych. Remarketing nie ma również wpływu na cenę reklamy, a także skuteczność, efektywności czy inne ważne czynniki. Jedyną różnicą jest to, że reklamę kierujemy do osób, które były już na naszej stronie internetowej.

Jakie korzyści daje?

Korzyści remarketingu na Facebooku są bardzo szerokie. Przede wszystkim dzięki temu możemy zwiększać konwersję i efektywność naszych działań reklamowych. Docieranie do osób, które znają już naszą markę i zapoznawały się z naszą stroną internetową, z pewnością będzie dawało bardzo dobre rezultaty. Osoby te znają już naszą markę i produkty oraz z pewnością interesują się naszą kategorią tematyczną. Wszystko to sprawia, że możemy liczyć na ponadprzeciętne wyniki takiej kampanii reklamowej. W przeciwieństwie do standardowej kampanii reklamowej, emitowanej do wszystkich użytkowników Facebooka, będzie ona cechować się wyższą skutecznością. Przełoży się to na wyższe zarobki, a także możliwość zwiększenia konwersji czy efektywności finansowej.

Drugim plusem jest właśnie efektywność finansowa naszej kampanii reklamowej. Jeśli będziemy kierowali przekaz reklamowy do osób, które znają już naszą markę, będziemy mogli liczyć największą skuteczność, a co za tym idzie większą opłacalności reklamy. Wydając konkretną sumę pieniędzy na taką reklamę na Facebooku, uzyskamy większą ilość klientów niż w przypadku reklamy pierwotnej, którą odbiorcy zobaczą po raz pierwszy w życiu.

Korzystając z remarketingu na Facebooku możemy również emitować dedykowane reklamy do osób znających naszą markę lub podzielić je jeszcze na mniejsze grupy i skierować poszczególne mniejsze części reklamy do konkretnych osób, które zachowywały się w dany sposób na naszej stronie internetowej. W takiej sytuacji będziemy mogli przedstawić odpowiednie argumenty i reklamy wszystkim osobom adekwatnie do ich cech oraz zachowania. Zwiększy to jeszcze bardziej skuteczność, a także nasz zarobek. Mogąc użyć odpowiednich argumentów znacznie łatwiej będzie nam przekonać poszczególne grupy osób z korzystania z naszej oferty aniżeli przy pomocy jednej ogólnej reklamy która dodatkowo wyświetlana jest wielu osobom, które nigdy nie miały styczności z naszą marką.

Jak go wdrożyć?

Jeśli chcemy wdrożyć remarketing na Facebooku, przede wszystkim powinniśmy zainstalować Piksel Facebooka. Jest to kawałek kodu HTML, który wklejamy w kod naszej strony internetowej. Jest to podstawowy element, który musi zostać spełniony i warto wykonać go jak najwcześniej. Kod możemy pobrać z systemu reklamowego, a następnie wkleić w nagłówek naszej strony internetowej.

Jak to zrobić? Opisałam to w innym artykule poświęconym w całości pikselowi Facebook – Piksel Facebooka: Co to jest i jak zainstalować na stronie www?

Po przeprowadzeniu całej akcji Facebook wyśle na naszą stronę internetową ruch testowy, a my będziemy mogli zweryfikować czy piksel Facebooka działa i rejestruje odbiorców w systemie reklamowym. Jeśli samodzielnie nie potrafimy skonfigurować tego systemu reklamy, możemy przekazać specjalne instrukcje wraz z kodem osobie zarządzającej naszą stroną internetową. Możemy też zatrudnić do tego zadania freelancera lub specjalistę, a także zwrócić się o pomoc do agencji marketingowej. Z pewnością osoby te pomogą nam w zamian za opłatą skonfigurować system remarketingu na Facebooku.

Czynność tę warto wykonywać jak najwcześniej, gdy tylko zakładamy stronę internetową. Powinniśmy wykonać ją nawet jeśli nie planujemy w najbliższym czasie przeprowadzenia tego typu kampanii reklamowych. W późniejszym czasie posiadanie dużej grupy remarketingowej może okazać się wręcz zbawienne i umożliwić nam skuteczną reklamę na szeroką skalę.

Gdy mamy już skonfigurowany Piksel Facebooka na naszej stronie internetowej, a Facebook zbiera informacje o naszych użytkownikach, możemy w dowolnym momencie rozpocząć tworzenie nowej kampanii reklamowej. Będzie ona tworzona i konfigurowana dokładnie w taki sam sposób, jak ma to miejsce przy standardowej reklamie. Jedyną różnicą będzie wybranie źródła ruchu w postaci niestandardowych odbiorców i piksela Facebooka. Wtedy reklama będzie kierowana tylko do osób, które były już na naszej stronie internetowej. Dodatkowo, co ważne możemy targetować tę grupę według podstawowych czynników, które mamy do dyspozycji przy standardowej kampanii reklamowej. Możemy zatem wybrać z naszej grupy docelowej tylko osoby o określonym wieku czy zainteresowaniach. Ostatnim krokiem jest jedynie uruchomienie reklamy oraz nadzorowanie statystyk. Remarketing działa bardzo prosto. Po uzyskaniu listy osób odwiedzających naszą stronę internetową odnajduje je na własnej platformie, czyli na Facebooku, a następnie kieruje do nich reklamę.

kontakt2

Remarketing na Facebooku? Tak to możliwe! Dotrzyj do swoich użytkowników na FB!

Remarketing na Facebooku to nieco rzadsza opcja niż remarketing w Google Ads. Jednak jeśli korzystamy lub chcemy korzystać z systemu reklamowego Facebooka, również możemy wyświetlać reklamę tym osobom, które odwiedziły nas na naszej stronie internetowej. Może być to doskonałe rozszerzenie reklamy lub maksymalizacja konwersji.

Spis treści:

Czym jest remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku to jedna z mniej popularnych i wykorzystywanych opcji reklamy w systemie Facebook Ads. Jest to jednak jedna z najciekawszych i dająca wiele możliwości opcja promocji w tym systemie reklamowym. Polega ona na wyemitowaniu przekazu reklamowego na Facebooku tym osobom, które były już na naszej stronie internetowej. Dzięki remarketingowi na Facebooku możemy zatem dotrzeć do osób – naszych odbiorców którzy korzystają z naszej witryny i wyemitować im przekaz reklamowy na tym największym portalu społecznościowym.

Remarketing na FB jest podobny do tego znanego z systemu Google Ads. Polega on na zainstalowaniu piksela śledzącego na naszej witrynie, a następnie zbieraniu informacji. Kiedy będziemy chcieli skorzystać z takiej opcji, musimy jedynie wybrać źródło ruchu piksela. W tym momencie nasza reklama trafi tylko do osób, które odwiedziły naszą witrynę, a nie będzie kierowana do wszystkich użytkowników Facebooka.

Jest to jeden z bardziej zaawansowanych sposobów reklamy, który wymaga pewnych rozwiązań technicznych, jak i strategii reklamowej. Jest jednak możliwy do wykorzystania przez każdą osobę która będzie chciała skorzystać z remarketingu i nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych konkretnych wymagań z tym związanych. Remarketing nie ma również wpływu na cenę reklamy, a także skuteczność, efektywności czy inne ważne czynniki. Jedyną różnicą jest to, że reklamę kierujemy do osób, które były już na naszej stronie internetowej.

Jakie korzyści daje?

Korzyści remarketingu na Facebooku są bardzo szerokie. Przede wszystkim dzięki temu możemy zwiększać konwersję i efektywność naszych działań reklamowych. Docieranie do osób, które znają już naszą markę i zapoznawały się z naszą stroną internetową, z pewnością będzie dawało bardzo dobre rezultaty. Osoby te znają już naszą markę i produkty oraz z pewnością interesują się naszą kategorią tematyczną. Wszystko to sprawia, że możemy liczyć na ponadprzeciętne wyniki takiej kampanii reklamowej. W przeciwieństwie do standardowej kampanii reklamowej, emitowanej do wszystkich użytkowników Facebooka, będzie ona cechować się wyższą skutecznością. Przełoży się to na wyższe zarobki, a także możliwość zwiększenia konwersji czy efektywności finansowej.

Drugim plusem jest właśnie efektywność finansowa naszej kampanii reklamowej. Jeśli będziemy kierowali przekaz reklamowy do osób, które znają już naszą markę, będziemy mogli liczyć największą skuteczność, a co za tym idzie większą opłacalności reklamy. Wydając konkretną sumę pieniędzy na taką reklamę na Facebooku, uzyskamy większą ilość klientów niż w przypadku reklamy pierwotnej, którą odbiorcy zobaczą po raz pierwszy w życiu.

Korzystając z remarketingu na Facebooku możemy również emitować dedykowane reklamy do osób znających naszą markę lub podzielić je jeszcze na mniejsze grupy i skierować poszczególne mniejsze części reklamy do konkretnych osób, które zachowywały się w dany sposób na naszej stronie internetowej. W takiej sytuacji będziemy mogli przedstawić odpowiednie argumenty i reklamy wszystkim osobom adekwatnie do ich cech oraz zachowania. Zwiększy to jeszcze bardziej skuteczność, a także nasz zarobek. Mogąc użyć odpowiednich argumentów znacznie łatwiej będzie nam przekonać poszczególne grupy osób z korzystania z naszej oferty aniżeli przy pomocy jednej ogólnej reklamy która dodatkowo wyświetlana jest wielu osobom, które nigdy nie miały styczności z naszą marką.

Jak go wdrożyć?

Jeśli chcemy wdrożyć remarketing na Facebooku, przede wszystkim powinniśmy zainstalować Piksel Facebooka. Jest to kawałek kodu HTML, który wklejamy w kod naszej strony internetowej. Jest to podstawowy element, który musi zostać spełniony i warto wykonać go jak najwcześniej. Kod możemy pobrać z systemu reklamowego, a następnie wkleić w nagłówek naszej strony internetowej.

Jak to zrobić? Opisałam to w innym artykule poświęconym w całości pikselowi Facebook – Piksel Facebooka: Co to jest i jak zainstalować na stronie www?

Po przeprowadzeniu całej akcji Facebook wyśle na naszą stronę internetową ruch testowy, a my będziemy mogli zweryfikować czy piksel Facebooka działa i rejestruje odbiorców w systemie reklamowym. Jeśli samodzielnie nie potrafimy skonfigurować tego systemu reklamy, możemy przekazać specjalne instrukcje wraz z kodem osobie zarządzającej naszą stroną internetową. Możemy też zatrudnić do tego zadania freelancera lub specjalistę, a także zwrócić się o pomoc do agencji marketingowej. Z pewnością osoby te pomogą nam w zamian za opłatą skonfigurować system remarketingu na Facebooku.

Czynność tę warto wykonywać jak najwcześniej, gdy tylko zakładamy stronę internetową. Powinniśmy wykonać ją nawet jeśli nie planujemy w najbliższym czasie przeprowadzenia tego typu kampanii reklamowych. W późniejszym czasie posiadanie dużej grupy remarketingowej może okazać się wręcz zbawienne i umożliwić nam skuteczną reklamę na szeroką skalę.

Gdy mamy już skonfigurowany Piksel Facebooka na naszej stronie internetowej, a Facebook zbiera informacje o naszych użytkownikach, możemy w dowolnym momencie rozpocząć tworzenie nowej kampanii reklamowej. Będzie ona tworzona i konfigurowana dokładnie w taki sam sposób, jak ma to miejsce przy standardowej reklamie. Jedyną różnicą będzie wybranie źródła ruchu w postaci niestandardowych odbiorców i piksela Facebooka. Wtedy reklama będzie kierowana tylko do osób, które były już na naszej stronie internetowej. Dodatkowo, co ważne możemy targetować tę grupę według podstawowych czynników, które mamy do dyspozycji przy standardowej kampanii reklamowej. Możemy zatem wybrać z naszej grupy docelowej tylko osoby o określonym wieku czy zainteresowaniach. Ostatnim krokiem jest jedynie uruchomienie reklamy oraz nadzorowanie statystyk. Remarketing działa bardzo prosto. Po uzyskaniu listy osób odwiedzających naszą stronę internetową odnajduje je na własnej platformie, czyli na Facebooku, a następnie kieruje do nich reklamę.

kontakt2