Zobacz nasze produkcje filmowe
Prowadzisz działania reklamowe w swojej firmie? Jak często szukasz aktualnych wymiarów grafik reklamowych? Przygotowaliśmy dla ciebie przewodnik zbierający wszystkie formaty reklamowe w jednym miejscu.
Na co należy zwrócić uwagę czy planowaniu kampanii reklamowej w kanałach social media?
- Format reklamowy dopasowany do urządzenia
- dobra grafika atrakcyjna wizualnie zgodną z identyfikacją marki
- Dobre copy
Spis treści:
- Wymiary - FACEBOOK ADS
- Wymiary - INSTAGRAM ADS
- Wymiary - LINKEDIN ADS
- Wymiary - TWITTER ADS
- Wymiary - YOU TUBE ADS
- Wymiary - TIKTOK ADS
- Wymiary - PINTEREST ADS
Wymiary - FACEBOOK ADS
Rozmiar grafiki uzależniony jest od typu formatu reklamowego. Specjaliści Facebook zalecają:
- feed Ad 1200×628 px, 1080 1080 px
- karuzel 1080 x 1080 px
- stories 1080×1920 px
- messenger ad zachowaj proporcje 1:1
- materiał błyskawiczny zalecana szerokość 1080 px
Wymiary - INSTAGRAM ADS
- feed Ad 1080 x 1080 px
- karuzela 1080 x 1080 px
- video 1080 x 1080 px
- stories/reels 1080 x 1920 px
Wymiary - LINKEDIN ADS
- video ads 1080×1920 px
- karuzela 1080×1080 px
- pojedyncze reklamy 1200×627 px
Wymiary - TWITTER ADS
Reklama statyczna lub gif powinny mieć szerokość 1200 px. Grafika powinna być w formacie JPG, PNG lub GIF maksymalnie 2MB. Radzimy aby ankieta miała wymiar 1200×628 px, a video ankieta 1280×720 px.
Wymiary - YOU TUBE ADS
Grafikę należy przygotować w wymiarze 300×250 px. Reklamy w odtwarzaczu powinny mieć zachowane proporcje 16:9. A nakładki graficzne lub tekstowe warto przygotować w rozmiarach 728×90 px lub 468×60 px.
Wymiary - TIKTOK ADS
Feed ad powinien mieć wymiar 720×1280 px. Dopuszczalne proporcje 9:16, 1:1, 16:9 ale podpowiadam, że najlepszy jest format pionowy. Formaty mp4, mov, mpeg, 3gp, avi o maksymalnej długości 5-60 sekund, ale najbardziej efektywne są te pomiędzy 9, a 15 sekund. Maksymalnie do 500 MB.
Wymiary - PINTEREST ADS
Zalecane wymiary dla formatów: karuzel, promowany pin lub aplikacja, video to 1000 x 1500 px. Dopuszczalne proporcje to 1:1, 2:3, 9:16. Video na całą szerokość widoku możesz przygotować w kwadracie o proporcjach 1:1 lub 16:9 - panorama. Formaty mp4, mov, m4v, od 4 sekund do 15 minut, do 2 GB.
Zapoznaj się również z Rekomendacjami UOKiK dla influencerów dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w Social Media