Przewodnik po rozmiarach grafik do mediów społecznościowych w 2023 – jak wybrać odpowiednie wymiary (Facebook, Instagram, You Tube, LinkedIn, Twitter)
24 stycznia, 2023

W ciągle zmieniającym się środowisku cyfrowym niezbędne jest zrozumienie różnych rozmiarów grafiki dla różnych kanałów komunikacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o platformy mediów społecznościowych, takie jak Instagram, Facebook, LinkedIn i YouTube, czy inne kanały komunikacji, posiadanie odpowiednich rozmiarów treści wizualnych jest kluczem do zapewnienia udanej kampanii.

Każda z wymienionych platform mediów społecznościowych, ma własny zestaw wymiarów dla obrazów i filmów. Znajomość odpowiednich rozmiarów grafiki może pomóc w tworzeniu wizualizacji, które wyglądają bardziej profesjonalnie i interesująco.

Jak często wpisujesz w wyszukiwarkę „Wymiary grafiki na…?” lub inne podobne zapytanie? Nie musisz już szukać, w tym krótkim przewodniku zebraliśmy wszystkie wymiary contentu graficznego i wideo dla czterech najbardziej popularnych kanałów social media.

Spis treści:

Wymiary - FACEBOOK

Wymiary - INSTAGRAM

Wymiary - YOU TUBE

Wymiary - LINKEDIN

Wymiary - TWITTER

Dlaczego jakość przekazu i odpowiednie dobranie wymiarów jest takie ważne?

Warto się upewnić przed przesłaniem obrazu, czy treść graficzna, którą chcesz opublikować, nie tylko nie zawiera błędów, ale jest też w zalecanym rozmiarze. Pozwoli to na uniknięcie przycięcia grafiki albo złego wyświetlania się odbiorcy na feedzie.

Znajomość tych rozmiarów grafiki i przestrzeganie ich pomoże zapewnić, że Twoje wiadomości dotrą do docelowych odbiorców bez zniekształceń i utraty jakości.

Wymiary - FACEBOOK

Facebook jest obecnie najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych, z ponad 2,7 miliardami aktywnych użytkowników miesięcznie. Stało się integralną częścią życia ludzi, a firmy wykorzystują platformę, aby dotrzeć do docelowych odbiorców.

Specjaliści Facebooka rekomendują konkretne wymiary grafik. Jakie? To zależy 🙂 Facebook wymaga różnych rozmiarów treści, w zależności od jego umiejscowienia oraz urządzenia.

Zdjęcie profilowe

To jedno z kluczowych grafik na Twoim kanale. Widać je we wszystkich postach, komentarzach czy interakcjach. Umożliwia więc błyskawiczną identyfikację z Twoją marką – jeszcze zanim spojrzy się na nazwę użytkownika. Firmy najczęściej umieszczają tam logo. Specjaliści zalecają 180 × 180 px, my 800 × 800 px. Dlaczego? Po kliknięciu w nie zostanie powiększone. Większa grafika będzie lepiej widoczna. Pamiętaj, że kwadratowa grafika zostanie przycięta do koła, w rogach nie powinno znaleźć się nic znaczącego, ponieważ zostaną one przycięte.

Zdjęcie w tle czyli cover photo

Plik wgrywany jako cover photo powinien ważyć do 100 kB. Facebook zaleca rozmiar 851 x 315 px, ale pamiętaj o "bezpiecznej strefie" 640 x 360 px, do tego rozmiaru zostanie przycięty obraz na tabletach i smartfonach. Masz większe pole do popisu jeżeli chodzi o przekaz niż przy zdjęciu profilowym. Możesz umieścić np. dane kontaktowe, informacje o usługach lub wydarzenie, którym chcesz się pochwalić. Wszystkie najważniejsze informacje umieść po środku grafiki.

  • Cover photo wydarzenia to 1200 × 628 px, cover photo grupy 1640 × 856 px,
  • Grafika pionowa powinna mieć wymiary 1080 × 1350 px, pozioma 1200 × 630 px, kwadrat 1080 × 1080 px,
  • Rozmiar stories 1080 × 1920 px. Pamiętaj, jeżeli relacja zawiera tekst, nie umieszczaj go na samym dole czy na samej górze. Postaraj się zostawić ok. 250 px wolnej przestrzeni od góry i od dołu – dzięki temu żadna część  przekazu nie zostanie ucięta lub przysłonięta przez przycisk.

Wymiary - INSTAGRAM

Standardowe posty graficzne i wideo:

  • zdjęcie kwadratowe 1080 x 1080 px,
  • zdjęcie poziome o zalecanych proporcjach 1,91:1 z szerokością 1080 px,
  • zdjęcie pionowe o zalecanych proporcjach proporcje 4:5 z szerokością 1080 px i wysokością 1350 px.

Instastories/Reals

  • zalecane proporcje 9:16 z wymiarami 1080 x 1920 px.

Wymiary - YOU TUBE

Baner kanału

Zalecane minimalne wymiary bannera na YouTube to 2048 x 1152 px z proporcjami 16:9. Pamiętaj o "bezpiecznej strefie", która ma wymiary 1235 x 338 px. Maksymalny rozmiar pliku to 6 mb.

Zdjęcie profilowe

Zalecany wymiar 800 x 800 px, z proporcjami 1:1.

Miniaturka filmu

Rekomendowane wymiary miniaturki to 1280 x 720 px (proporcje 16:9) z minimalną szerokością 640 px o wysokiej rozdzielczości.

Zobacz również: Przewodnik po rozmiarach grafik do kampanii reklamowych w social mediach w 2023.

Wymiary - LINKEDIN

Zdjęcie profilowe

Wymiary 400 x 400 px w profilach osobistych, w profilach firmowych 300×300 px. W obu przypadkach rekomenduję 400 x 400 px.

Zdjęcie w tle

Powinno mieć rozmiar 1584×396 px (profil osobisty) i 1128×191 px (profil firmowy).

Posty

LinkedIn rekomenduje rozmiar 1200×627 px.

Zobacz również: Dlaczego warto personalizować adres URL na LinkedIn?

Wymiary - TWITTER

Zdjęcie profilowe

Reklama statyczna lub gif powinny mieć szerokość 1200 px. Grafika powinna być w formacie JPG, PNG lub GIF maksymalnie 2 MB.

Zdjęcie w tle - cover photo

Zalecane proporcje pliku 3:1, sugerowany rozmiar przez specjalistów Twittera wynosi 1500 x 500 px. Twitter nie ucina zdjęć, więc na każdym urządzeniu grafika będzie wyglądała tak samo

Zdjęcie w postach

Możesz udostępnić maksymalnie 4 zdjęcia w jednym poście, będą wyświetlały się jako galeria.

  • jedno zdjęcie o proporcjach 16:9,
  • 2 zdjęcia obok siebie - proporcje 7:8,
  • 3 zdjęcia: jedno zdjęcie 7:8, dwa zdjęcia 4:7,
  • 4 zdjęcia w formie siatki 2x2 o proporcjach 2:1.

Relacje - Fleets

To odpowiedź na relacje w Fasebooku i Instagramie. Na Twitterze nazywamy je Fleets. Również znikają po 24 godzinach od publikacji, jednak nie ma możliwości zostawienia "lajka". Możemy wybrać z 7 reakcji jako odbiorca lub wysłać wiadomość odbiorcy, jeżeli nie ma zablokowanej funkcji DM. Fleet może zawierać tekst do 280 znaków, gif, video lub grafikę statyczną.

Możemy je wyświetlić tylko na urządzeniach mobilnych, deskop nie ma takiej funkcji. Zalecany format 1080 x 1920 px.

Twitter Cards

To prosty modyfikator linków. Po wklejeniu adresu url jest on skanowany w poszukiwaniu odpowiednich metadanych, dzięki czemu zamiast zwykłego tekstu możemy wybrać:

  • Summary card - link zawierający zdjęcie o wymiarach 120 120 px, maksymalnie do 1MB, tytuł strony (do 70 znaków), krótki opis (do 200 znaków) oraz fragment adresu url;
  • Summary with large image card - grafika jest większa i lepiej widoczna. Opis jest ucięty do 3 linijek w wersji desktopowej oraz nie jest wyświetlany, jeśli wyświetlamy kartę na urządzeniu mobilnym z iOS lub Androidem. proporcji 2:1 (minimalne wymiary: 300 x 157 pikseli, maksymalne: 4096 x 4096 pikseli). Dostępne formaty: JPG, PNG, WEBP oraz GIF (w tym ostatnim przypadku jako miniaturka zostanie użyta pierwsza klatka obrazu, jeżeli GIF jest animowany);
  • Player card - to summary card ale w wersji wideo lub audio. Po jej kliknięciu w aplikacji mobilnej zostaniesz przeniesiony do przeglądarki Twittera, gdzie będziesz mógł uruchomić odtwarzanie. Miniaturka powinna mieć proporcje 1:1 lub 16:9 i minimalny wymiar 640 x 360 pikseli, natomiast sam odtwarzalny plik nie powinien przekraczać 5 MB;
  • App Card – format przystosowany do promowania aplikacji. Po kliknięciu przenosi nas do strony z aplikacją w sklepie Google Play lub Apple Store, gdzie można ją pobrać lub dokonać jej zakupu.

Nie zapomnij o odpowiednim nazwaniu grafik. Pomaga to w lepszym pozycjonowaniu i może przynieść większy ruch w wyszukiwarce Google - zdjęcia.

Edyta Karolkiewicz

Zobacz podobne artykuły

27 września, 2024

Filmy Szkoleniowe i Instruktażowe: Kompletny Przewodnik

Robert Łoziński
16 września, 2024

Jak tworzyć reportaże z eventów: Kompletny przewodnik

Robert Łoziński
12 września, 2024

Reklama produktu: Jak stworzyć skuteczny film produktowy

Robert Łoziński