Marketing internetowy – 8 narzędzi, z których musisz korzystać

Wytworzenie dobrych wyników z wykorzystaniem marketingu internetowego zależy w głównej mierze od profesjonalnych narzędzi. Dzięki nim możemy na bieżąco analizować skuteczność prowadzonych przez nas kampanii SEO, SEM czy e-mail marketingu. Jeśli chcesz, aby Twój marketing internetowy zyskał na jakości, poznaj 8 najważniejszych narzędzi. 

Spis treści:

Planner Słów Kluczowych 

Służy do analizowania konkurencyjności fraz kluczowych. Jest to narzędzie od Google, dostępne bezpłatnie w okrojonej formie. Jego główną rolą jest pomoc w odnalezieniu słów kluczowych do kampanii płatnych Google Ads. 

Marketing internetowy prowadzony przy pomocy Plannera jest łatwiejszy. Dzięki narzędziu możesz z łatwością wyszukiwać słowa o dużym potencjale i niskiej konkurencyjności, a także korzystać z darmowych podpowiedzi. Dostęp do wszystkich danych, tj. otrzymania konkretnych informacji o liczbie wyszukiwań danego słowa kluczowego otrzymujesz wtedy, gdy sam zdecydujesz się na skorzystanie z kampanii płatnej Google. W przeciwnym razie widoczne są jedynie widełki wyszukiwań, np. 100-1000. 

Ahrefs

Narzędzie służące nie tylko do badania słów kluczowych, ale również do szerokiej analizy widoczności Twojej strony internetowej. Dostępne w formie płatnej i bezpłatnej. Posiada wiele modułów, pozwalających na stworzenie unikalnej strategii w oparciu o dostępne dane na temat fraz, na które widoczna jest witryna czy jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Dzięki Ahrefs marketing internetowy może być prowadzony bardziej uważnie. Widzimy, czy zwiększa się ilość backlinków oraz fraz kluczowych. Mamy również dostęp do współczynników określających wartość witryny w oczach Google, tj. Domain Rank oraz URL Rank. Widoczne są również anchory, content gap oraz konkurencja. 

Senuto

Polskie narzędzie zbliżone swoimi funkcjonalnościami do Ahrefs. Pozwala prowadzić marketing internetowy w sposób uporządkowany przy pomocy nieustannego dostępu do danych witryny. Przy pomocy Senuto przeanalizujemy konkurencję oraz frazy, na które jest widoczna w Google. Sprawdzimy również słowa kluczowe dla naszej strony oraz przewidywany ruch. Ciekawą funkcjonalnością jest tu także content planner, który tworzy za nas strategię publikacji treści oraz pomaga pisać teksty zgodne z algorytmami Google. 

Answer The Public

Narzędzie służące do wyszukiwania fraz z długiego ogona. Dostępne w wielu językach. Jedno wyszukiwanie dzienne dostępne jest w serwisie za darmo, w pozostałych przypadkach konieczne jest wykupienie pakietu. 

Answer The Public wyszukuje pytania oraz równoważniki zdań, które internauci wpisują w wyszukiwarce, i które powiązane są z wyszukiwanym przez nas słowem kluczowym. Podana jest wielkość wyszukiwania, trudność danego słowa kluczowego oraz ekwiwalent w Google Ads. 

Google Analytics

Jest darmowe i dostępne dla każdego właściciela strony internetowej. Pozwala na bieżąco sprawdzać sesje w witrynie, ruch oraz najczęściej przeglądane strony. W profesjonalny sposób ustawisz tutaj konwersje i będziesz je analizował, zobaczysz również, ile wynosić Twój CTR. 

W Google Analytics możesz tworzyć różnego rodzaju raporty, przy pomocy których możesz optymalizować swoją strategię marketingową.

Google Search Console

Podobnie jak Google Analytics jest ono w pełni darmowe dla właścicieli stron. W głównym panelu widoczna jest skuteczność Twojej strony, w tym liczba wyświetleń, kliknięć, współczynnik CTR oraz średnia pozycja strony. To również dobre narzędzie, aby sprawdzić, czy witryna jest prawidłowo indeksowana i jakie błędy na niej występują. 

Freshmail

Dzięki freshmailowi możesz prowadzić e-mail marketing internetowy. To świetne narzędzie do wysyłki newsletterów do dużych grup odbiorców. Możliwe jest ustawianie szablonów oraz podgląd skuteczności kampanii. Idealne dla małych oraz dużych firm. 

Canva

Canva to proste i czytelne narzędzie do tworzenia grafik na potrzeby marketingowe. Mamy dostęp do wielu szablonów dostosowanych do różnych kanałów komunikacji, od infografik przez posty w social mediach. 

Zobacz również: Czym jest Canva? Zalety i wady tego programu graficznego?

kontakt2

Marketing internetowy – 8 narzędzi, z których musisz korzystać

Wytworzenie dobrych wyników z wykorzystaniem marketingu internetowego zależy w głównej mierze od profesjonalnych narzędzi. Dzięki nim możemy na bieżąco analizować skuteczność prowadzonych przez nas kampanii SEO, SEM czy e-mail marketingu. Jeśli chcesz, aby Twój marketing internetowy zyskał na jakości, poznaj 8 najważniejszych narzędzi. 

Spis treści:

Planner Słów Kluczowych 

Służy do analizowania konkurencyjności fraz kluczowych. Jest to narzędzie od Google, dostępne bezpłatnie w okrojonej formie. Jego główną rolą jest pomoc w odnalezieniu słów kluczowych do kampanii płatnych Google Ads. 

Marketing internetowy prowadzony przy pomocy Plannera jest łatwiejszy. Dzięki narzędziu możesz z łatwością wyszukiwać słowa o dużym potencjale i niskiej konkurencyjności, a także korzystać z darmowych podpowiedzi. Dostęp do wszystkich danych, tj. otrzymania konkretnych informacji o liczbie wyszukiwań danego słowa kluczowego otrzymujesz wtedy, gdy sam zdecydujesz się na skorzystanie z kampanii płatnej Google. W przeciwnym razie widoczne są jedynie widełki wyszukiwań, np. 100-1000. 

Ahrefs

Narzędzie służące nie tylko do badania słów kluczowych, ale również do szerokiej analizy widoczności Twojej strony internetowej. Dostępne w formie płatnej i bezpłatnej. Posiada wiele modułów, pozwalających na stworzenie unikalnej strategii w oparciu o dostępne dane na temat fraz, na które widoczna jest witryna czy jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Dzięki Ahrefs marketing internetowy może być prowadzony bardziej uważnie. Widzimy, czy zwiększa się ilość backlinków oraz fraz kluczowych. Mamy również dostęp do współczynników określających wartość witryny w oczach Google, tj. Domain Rank oraz URL Rank. Widoczne są również anchory, content gap oraz konkurencja. 

Senuto

Polskie narzędzie zbliżone swoimi funkcjonalnościami do Ahrefs. Pozwala prowadzić marketing internetowy w sposób uporządkowany przy pomocy nieustannego dostępu do danych witryny. Przy pomocy Senuto przeanalizujemy konkurencję oraz frazy, na które jest widoczna w Google. Sprawdzimy również słowa kluczowe dla naszej strony oraz przewidywany ruch. Ciekawą funkcjonalnością jest tu także content planner, który tworzy za nas strategię publikacji treści oraz pomaga pisać teksty zgodne z algorytmami Google. 

Answer The Public

Narzędzie służące do wyszukiwania fraz z długiego ogona. Dostępne w wielu językach. Jedno wyszukiwanie dzienne dostępne jest w serwisie za darmo, w pozostałych przypadkach konieczne jest wykupienie pakietu. 

Answer The Public wyszukuje pytania oraz równoważniki zdań, które internauci wpisują w wyszukiwarce, i które powiązane są z wyszukiwanym przez nas słowem kluczowym. Podana jest wielkość wyszukiwania, trudność danego słowa kluczowego oraz ekwiwalent w Google Ads. 

Google Analytics

Jest darmowe i dostępne dla każdego właściciela strony internetowej. Pozwala na bieżąco sprawdzać sesje w witrynie, ruch oraz najczęściej przeglądane strony. W profesjonalny sposób ustawisz tutaj konwersje i będziesz je analizował, zobaczysz również, ile wynosić Twój CTR. 

W Google Analytics możesz tworzyć różnego rodzaju raporty, przy pomocy których możesz optymalizować swoją strategię marketingową.

Google Search Console

Podobnie jak Google Analytics jest ono w pełni darmowe dla właścicieli stron. W głównym panelu widoczna jest skuteczność Twojej strony, w tym liczba wyświetleń, kliknięć, współczynnik CTR oraz średnia pozycja strony. To również dobre narzędzie, aby sprawdzić, czy witryna jest prawidłowo indeksowana i jakie błędy na niej występują. 

Freshmail

Dzięki freshmailowi możesz prowadzić e-mail marketing internetowy. To świetne narzędzie do wysyłki newsletterów do dużych grup odbiorców. Możliwe jest ustawianie szablonów oraz podgląd skuteczności kampanii. Idealne dla małych oraz dużych firm. 

Canva

Canva to proste i czytelne narzędzie do tworzenia grafik na potrzeby marketingowe. Mamy dostęp do wielu szablonów dostosowanych do różnych kanałów komunikacji, od infografik przez posty w social mediach. 

Zobacz również: Czym jest Canva? Zalety i wady tego programu graficznego?

kontakt2