Przewodnik po rozmiarach grafik do kampanii reklamowych w social mediach w 2023

Prowadzisz działania reklamowe w swojej firmie? Jak często szukasz aktualnych wymiarów grafik reklamowych? Przygotowaliśmy dla ciebie przewodnik zbierający wszystkie formaty reklamowe w jednym miejscu.

Na co należy zwrócić uwagę czy planowaniu kampanii reklamowej w kanałach social media?

  • Format reklamowy dopasowany do urządzenia
  • dobra grafika atrakcyjna wizualnie zgodną z identyfikacją marki
  • Dobre copy

Spis treści:

Wymiary – FACEBOOK ADS

Rozmiar grafiki uzależniony jest od typu formatu reklamowego. Specjaliści Facebook zalecają:

  • feed Ad 1200×628 px, 1080 1080 px
  • karuzel 1080 x 1080 px
  • stories 1080×1920 px
  • messenger ad zachowaj proporcje 1:1
  • materiał błyskawiczny zalecana szerokość 1080 px

Wymiary – INSTAGRAM ADS

  • feed Ad 1080 x 1080 px
  • karuzela 1080 x 1080 px
  • video 1080 x 1080 px
  • stories/reels 1080 x 1920 px

Wymiary – LINKEDIN ADS

  • video ads 1080×1920 px
  • karuzela 1080×1080 px
  • pojedyncze reklamy 1200×627 px

Wymiary – TWITTER ADS

Reklama statyczna lub gif powinny mieć szerokość 1200 px. Grafika powinna być w formacie JPG, PNG lub GIF maksymalnie 2MB. Radzimy aby ankieta miała wymiar 1200×628 px, a video ankieta 1280×720 px.

Zobacz również: Przewodnik po rozmiarach grafik do mediów społecznościowych w 2023 – Jak wybrać odpowiednie wymiary (Facebook, Instagram, You Tube, LinkedIn, Twitter)?

Wymiary – YOU TUBE ADS

Grafikę należy przygotować w wymiarze 300×250 px. Reklamy w odtwarzaczu powinny mieć zachowane proporcje 16:9. A nakładki graficzne lub tekstowe warto przygotować w rozmiarach 728×90 px lub 468×60 px.

Wymiary – TIKTOK ADS

 Feed ad powinien mieć wymiar 720×1280 px. Dopuszczalne proporcje 9:16, 1:1, 16:9 ale podpowiadam, że najlepszy jest format pionowy. Formaty mp4, mov, mpeg, 3gp, avi o maksymalnej długości 5-60 sekund, ale najbardziej efektywne są te pomiędzy 9, a 15 sekund. Maksymalnie do 500 MB.

Wymiary – PINTEREST ADS

Zalecane wymiary dla formatów: karuzel, promowany pin lub aplikacja, video to 1000 x 1500 px. Dopuszczalne proporcje to 1:1, 2:3, 9:16. Video na całą szerokość widoku możesz przygotować w kwadracie o proporcjach 1:1 lub 16:9 – panorama. Formaty mp4, mov, m4v, od 4 sekund do 15 minut, do 2 GB.

Zapoznaj się również z Rekomendacjami UOKiK dla influencerów dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w Social Media

kontakt2

Przewodnik po rozmiarach grafik do kampanii reklamowych w social mediach w 2023

Prowadzisz działania reklamowe w swojej firmie? Jak często szukasz aktualnych wymiarów grafik reklamowych? Przygotowaliśmy dla ciebie przewodnik zbierający wszystkie formaty reklamowe w jednym miejscu.

Na co należy zwrócić uwagę czy planowaniu kampanii reklamowej w kanałach social media?

  • Format reklamowy dopasowany do urządzenia
  • dobra grafika atrakcyjna wizualnie zgodną z identyfikacją marki
  • Dobre copy

Spis treści:

Wymiary – FACEBOOK ADS

Rozmiar grafiki uzależniony jest od typu formatu reklamowego. Specjaliści Facebook zalecają:

  • feed Ad 1200×628 px, 1080 1080 px
  • karuzel 1080 x 1080 px
  • stories 1080×1920 px
  • messenger ad zachowaj proporcje 1:1
  • materiał błyskawiczny zalecana szerokość 1080 px

Wymiary – INSTAGRAM ADS

  • feed Ad 1080 x 1080 px
  • karuzela 1080 x 1080 px
  • video 1080 x 1080 px
  • stories/reels 1080 x 1920 px

Wymiary – LINKEDIN ADS

  • video ads 1080×1920 px
  • karuzela 1080×1080 px
  • pojedyncze reklamy 1200×627 px

Wymiary – TWITTER ADS

Reklama statyczna lub gif powinny mieć szerokość 1200 px. Grafika powinna być w formacie JPG, PNG lub GIF maksymalnie 2MB. Radzimy aby ankieta miała wymiar 1200×628 px, a video ankieta 1280×720 px.

Zobacz również: Przewodnik po rozmiarach grafik do mediów społecznościowych w 2023 – Jak wybrać odpowiednie wymiary (Facebook, Instagram, You Tube, LinkedIn, Twitter)?

Wymiary – YOU TUBE ADS

Grafikę należy przygotować w wymiarze 300×250 px. Reklamy w odtwarzaczu powinny mieć zachowane proporcje 16:9. A nakładki graficzne lub tekstowe warto przygotować w rozmiarach 728×90 px lub 468×60 px.

Wymiary – TIKTOK ADS

 Feed ad powinien mieć wymiar 720×1280 px. Dopuszczalne proporcje 9:16, 1:1, 16:9 ale podpowiadam, że najlepszy jest format pionowy. Formaty mp4, mov, mpeg, 3gp, avi o maksymalnej długości 5-60 sekund, ale najbardziej efektywne są te pomiędzy 9, a 15 sekund. Maksymalnie do 500 MB.

Wymiary – PINTEREST ADS

Zalecane wymiary dla formatów: karuzel, promowany pin lub aplikacja, video to 1000 x 1500 px. Dopuszczalne proporcje to 1:1, 2:3, 9:16. Video na całą szerokość widoku możesz przygotować w kwadracie o proporcjach 1:1 lub 16:9 – panorama. Formaty mp4, mov, m4v, od 4 sekund do 15 minut, do 2 GB.

Zapoznaj się również z Rekomendacjami UOKiK dla influencerów dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w Social Media

kontakt2