Internet w naszym życiu stał się narzędziem, za pośrednictwem którego możemy naprawdę wiele załatwić. Ogrom kwestii z naszego życia dzielimy z wirtualną rzeczywistością, czemu służą media społecznościowe. Dziś są już nie tylko łącznikiem ze znajomymi. W social mediach możemy budować relacje, inspirować się, reklamować i zarabiać za ich pośrednictwem. Jednym z dość istotnych mediów społecznościowych okazuje się LinkedIn. Z pewnością warto znać jego wartość, by go odpowiednio wykorzystać. To portal międzynarodowy, dostępny już w 24 wersjach językowych. Powstałby, ułatwiać użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych.
Po co Ci LinkedIn?
Być, może zastanawiasz się, czy jest Ci potrzebne konto na kolejnym portalu społecznościowym. Musisz zatem wiedzieć, że LinkedIn różni się od pozostałych. Przede wszystkim zawęża swoją działalność do kwestii związanych z karierą. Jednocześnie jest miejscem dla każdego, kto chce być widoczny na rynku pracy. Na LinkedInie konta posiadają zarówno firmy, przedsiębiorcy, jak również osoby prywatne. Ostatni użytkownicy z tych grup, mają za zadanie zaprezentować swoją ścieżkę edukacji i kariery. Mają tu przestrzeń, by pochwalić się swoimi osiągnięciami i zawodowymi sukcesami. Wszytko po to, by umacniać swoją pozycję na rynku, czy też szukać nowych możliwości rozwoju. Portal pozwala na utrzymanie kontaktu z aktualnymi, czy też byłymi współpracownikami, a także na pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych. Zatem dlaczego, warto być na LinkedIn? Przede wszystkim, by być widocznym na rynku pracy! To świetne narzędzie do profesjonalnego budowania swojego wizerunku i zwiększania możliwości zawodowych, a co za tym idzie zarobkowych. Jako medium społecznościowe, LinkedIn jest też przestrzenią do wyrażania swoich poglądów i dyskusji. Oferuje różnorodne fora tematyczne, branżowe i firmowe.
Zobacz również: Kluczowe kroki do wypełnienia profesjonalnego profilu na LinkedIn
LinkedIn, a szukanie pracy!
Informację, jakie umieszcza się na profilu na LinkedIn są dość analogiczne do tego, co prezentujemy w CV. Jest to jednak nowoczesne narzędzie, które pracodawcy bardzo cenią. Dlatego, nierzadko posiadanie konta w tym medium społecznościowym staje się pomocne w poszukiwaniu pracy. W tym miejscu możemy poznać nowych ludzi z branży, znaleźć interesujące nas firmy i ciekawe oferty. Ponadto możemy osobiście nieco zweryfikować naszego potencjalnego pracodawcę, poprzez zapoznanie się z jego profilem. Jeśli sami stworzymy dobrą, własną wizytówkę, możemy się nawet zaskoczyć tym, że to firmy nas znajdą same i złożą oferty współpracy.