Ostatnio pracowaliśmy nad animacjami edukacyjnymi w ramach kampanii elektro3000. To kolejna odsłona przybliżenia tematu segregacji elektroodpadów i pokazania problemu, jak towarzyszy nam dziś. Jaki? Brak edukacji. Wiesz, co należy zrobić ze zużytą baterią lub zepsutą suszarką do włosów? Elektro3000 ma pomóc w zrozumieniu tego tematu oraz uczyć.
Pierwszą częścią była animacja otwierająca "Powrót do domu". Tym razem stworzyliśmy dwa kolejne odcinki, w których głównymi bohaterami są Naukowiec, Kula i Marti. Pamiętajcie, że mamy rok 3000.
Animacje powstały w całości w naszym studio. Pomysł, rysunek, animacja, postprodukcja.
Czym jest projekt Elektro3000?
Elektro 3000 to kampania edukacyjna na temat prawidłowego postępowania z odpadami, takimi jak zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, baterie i akumulatory oraz odpady opakowaniowe. Jej pomysłodawcą jest firma RLG Polska, a kampania prowadzona jest, w ramach publicznych kampanii edukacyjnych.
Nasz dział kreatywny i produkcyjny pracuje przy projekcie od samego początku.
Cel kampanii edukacyjnej Elektro3000?
Celem jest edukacja w zakresie poprawnego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym, elektronicznym, bateriami i opakowaniami. Ma za zadanie informować i edukować, o tym, jak wygląda recykling elektroniki oraz baterii i akumulatorów i jakie płyną z niego korzyści dla społeczeństwa. Uświadamia również o konsekwencjach związanych z niepoprawnym postępowaniem z odpadami – dla środowiska naturalnego, zdrowia, ale również tych prawnych.
Scenariusz i reżyseria: Bartosz Wrzodak (Brown Sugar)
Montaż i postprodukcja: Paulina Sokołowska (Brown Sugar)